13.7.09

Gravid...

Nu tror ni allt att jag är gravid va?! Men nej, det är jag inte! :D Jag tänkte berätta en liten grej som hände idag.

Jag och Hanna sitter i min säng och ser "The Reader". Eftersom jag har svårt att koncentrera mig så länge så slutade jag se efter ett tag och började leka med annat. Till sist ser jag att Hanna blåser upp magen för att se om hon kan se gravid ut. Jag blev förståss tvungen att visa mina skills - så jag blåser upp magen och ser verkligen ut som en balong! (Det behöver inte betyda att man är tjock - utan kallas för att jag har kontrollerade magmuskler) Så får jag en idé om att visa Hanna hur jag kommer se ut genom tiden som gravid - alltså graviditeten för varje månad.

"En månad!" säger jag och blåser upp magen litet. "Två månader!" (blåser upp ännu lite till) "Tre månader..." säger jag och blåser upp ännu lite till - och så fortsätter det... "nio månader... tio månader... elva månader... tolv måna....
Hanna - "Men Emma! Hur länge hade du tänkt att vara gravid?!"

Senare kommer jag på mig själv med att helt seriöst ha tänkt när jag var på sju månader : "Hm, nu måste jag verkligen blåsa upp lite i taget för det ska hålla ända till tolv månader!"

Hahahahah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar