1.7.09

23.38

Okej, då var det kväll igen och här sitter jag.
Jag har precis kommit hem efter att ha hängt på Gültza. Trevligt trevligt. Men det blev lite trist efter ett tag så jag bestämde mig för att promenera hem - och skönt var det!

På min hemfärd så hann jag börja tänka på dessa små insekter som ser ut som blad som finns i Thailand. Visserligen har jag aldrig varit i Thailand, men jag har sett på animal planet om dem och fascinerats av dem nå sjukt mycket! De sitter alltså på träd och ser ut som blad - och dess kamouflage är att de kan se ut som skadade blad. De är även väldigt skygga så när man kommer nära trädet där de sitter så börja de låta som ett smatterband, och slutar heller inte smattra - utan smattrar högre och snabbare ju närmre man kommer. Till sist spottar de på en. Chocken! Det är kanske inte första gången jag tänker på dem på senaste tiden dock - men tokigt att jag började tänka på dem igen!

Fin va? ;)


- "Ja, men sedär! Regnar det?"
- "Nee, det är bara en utav våra exotiska insekter som ser ut som ett blad som just spottat på dig"
- "Jaaahaaaaa!"

Nej nu är det dags att sova! Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar