27.11.09

Inte för att snacka om lokalsinne!

Idag anlände jag hos mina föräldrar idag vid 6 tiden, jag fick mat direkt och blev ompysslad av mamma som fixade i mitt hår. Det blev kanske inget vidare så jag bestämde mig för att få vägledning till närmsta affär och gå och köpa mer färg.

Medan jag klär på mig...

mamma - "kom ihåg den här portkoden så du kommer in sen!"
jag, självsäker för 3 - "jaaadå!"

2 min senare...

jag, nöjd över mitt extrema minne - "visst var det 5621?"
mamma, med en blick som säger mer än 1000 ord - "ta nyckeln istället.."

Väl ute på trottoaren kände mig stensäker (jag, nästan i alla fall..) på vägen till Coop Nära. Jag passerade en tvärgata där jag såg att det låg en mack och tänkte: "hm.. om det inte finns färg på Konsum så går jag dit och tittar.."

Självklart fanns det ingen färg på Coop, så destinationen blev mot macken som jag sett. Felet var bara att jag inte var säker på vart den låg och så tänkte jag att jag kunde gena. Det visade sig att den genvägen gjorde mig till total vilseledd. Jag hade absolut ingen aning om vart jag gick!

Det hela slutade med att jag lyckades ta mig till macken i onödan för där fanns ju ingen färg heller, sedan hittade jag inte hem så jag fick ringa mamma och pappa om vägledning. En promenad som sammanlagt skulle tagit 30min, tog för mig ca 50min.

Ännu en gång, bra Emma, bra...
xoxo /Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar