28.11.09

Biobesök i Umeå

Jag har nu, helt i min ensamhet sett New Moon igen i Umeå. Mamma och pappa hade bokat bio på den där nya av Lars något, så jag fick ett biobesök jag också.

Jag går in i biosalongen och ser att min plats är näst längst bak och i mitten av salongen, och alla på min rad hade redan kommit och satt sig. Där kommer jag, ensam, inklampandes och ska sätta mig i mitten. Snacka om utstirrad! Det blir värre, jo för jag glömde bort att jag var ensam så jag var på g att vända mig om för att kommentera något i filmen och upptäcker att där sitter ju ingen jag känner och kan snacka med.

Min bio slutade före mammas och pappas bio och då var det tänkt att jag skulle vänta på dem utanför. Jag blev lite förvirrad när en tjej som gick förbi säger att det finns 2 utgångar - vilket innebär att jag kanske inte stod på rätt ställe. Så jag går ut för att leta upp något ställe där de kunde fatta att jag stod - eftersom de hade av sina mobiler så jag kunde inte meddela dem. plötsligt fick jag ett sms av mamma...

- "Vår film är 2,5 vin. Stå i trapp opp gången och vänta"


Min hjärna fick gå på högvarv.

1. Det fanns många trappor
2. Vad innebär "vin"?
3. Hon är inte så bra, hon, min mamma på att stava.. "trapp upp gång..."
4. Vilken trapp?
5. Det finns ens inte någon trapp direkt efter utgången?

Jag är hemma hos mina föräldrar nu i varje fall och vi hittade åt varandra. Pappa skrattade åt mamma när jag berättade om denna trappa som mamma pratade om. Det fanns ju ingen?
xoxo /Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar