30.3.10

Umeå

Nu börjar jag ge upp hoppet om att få bo kvar i Luleå, men samtidigt känner jag mig obehagligt likgiltig. Jag vet att jag när jag flyttar kommer få panik för att lämna alla mina kära - så jag säger det redan nu:

Jag kommer sakna er!

Men nu kommer det till mina närmsta, jag älskar er!
(varning för en hel del smör)
Brorsan och Syrran, ni ställer upp i alla väder! Vaknar jag en dag utan att ha en enda matbit i kylen så finns ni alltid. Att ni tänkte ställa upp och låta mig bo hos er säger ju allt - jag älskar er båda och utan er så hade min vardag vart PISS! Tack för att ni finns!

Johanna Sundberg, en flicka i sig! Lärde känna dig under vår resa till Grekland och efter det så har vi som hållit ihop! Du fanns där när många andra inte gjorde det och det betydde mer för mig än du kan ana. Jag har spenderat flera kvällar och nätter genom att prata med dig och du har alltid hjälp mig och stöttat mig genom alla de svåra stunderna sedan jag lärde känna dig.

Emma Persson, du är verkligen som en syster till mig! Du förstår allt jag berättar och med dig har jag ett speciellt band. Du vet mycket om mig som ingen annan vet och jag vet nog mycket om dig som heller ingen annan vet. Trots att vi inte alltid håller så bra kontakt så är det precis som att vi inte vart ifrån varandra en endaste dag när vi väl pratar igen.

Elin Kindstedt, min kära barndomsvän! Lärde känna dig när vi båda gick i 5:an på förskolan. Vi har delat både de gladaste och det hemskaste perioderna tillsammans. Du hjälper mig hela tiden när jag hela tiden trampar snett - utan ditt stöd hade jag nog inte vart den jag är idag.

Tomas Levander.. Jag vet att jag alltid retar dig och allt vad det heter, men det är alltid bara på skoj. Vi lärde känna varandra genom jobbet för bara ett halvår sedan och redan känns det som att vi känt varandra hur länge som helst. Alltid när jag är deppig så får du mig alltid på gott humör!

Hanna, min älskade Hanna - vad ska jag säga? Vi har vart kompisar sedan vi gick i 4:an på förskolan och alltid har vi pratat och haft det kul tillsammans! Alltid popcorn, choklad, pringles och cola - och en påtår! Du anar inte hur mycket du har hjälpt mig genom mitt liv - visst du har bott långt bort från mig och vi har setts sällan före jag flyttade hit, men vi är som oskiljbara! Jag minns att du var den första att veta när jag gjorde slut med Christofer och trots att du egentligen inte hade tid att komma så kom du direkt för att vara hos mig och trösta mig. Nu ska jag inte skriva en hel dikt av saker som du gjort för mig och hur mycket det har betytt, du vet redan!

Jag måste vara ärlig att säga att när jag skrev allt detta om alla mina närmaste så började det rinna tårar. Jag kommer att sakna er något så OFANTLIGT! Glöm inte bort mig bara för att jag flyttar till en annan stad - gör det INTE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar