2.3.10

katter

Jag har idag kommit hem ifrån ett väldigt lärorikt konfirmationsläger. Mina konfirmander undervisade mig i en hel del bus och även hur fjortisarna ser ut nu för tiden.

På min tid så hade fjortisarna följande:
- extra mycket kajal
- en kaka foundation
- spindelögonfransar
- slitet blonderat hår med minst 2cm utväxt
- mjukisbyxor
- bortnoppade ögonbryn och dit målade igen med hjälp av en alldeles för mörk penna
- "LULEÅ"- munktröja

Men de har utvecklats! Nutida fjortisar har följande:
- pandaliknande sminkning
- blonda med hårförlängning
- marijuanamjukisbyxor
- noppade ögonbryn som är formade likt regnbågar

...och till sist men inte minst...

De har börjat sminka sig med Idominsalva(ibland kajal), som katter! Alltså, markera näsan och få den att se ut som en nos och göra morrhår.

Min första tanke var att de kanske inspirerats av "Hello Kitty" som har blivit större det senaste åren, men sedan kom jag ju på varför! "Hello Kissie"! De tar Kissie's bloggnamn lite mer ordagrant än vad jag antar att Kissie själv förväntade sig då hon valde sitt bloggnamn.


En trend vi bör följa?

Citat av min konfirmand - en kommentar på hur han trodde att lägret skulle vara...

- "Först var jag rädd att jag var medtvingad till att fara på värste koncentrationslägret - men jag hade tur! Det var inte något sånt, det var ju kul!"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar