26.12.09

Natten

Inatt sov jag i Umeå i en 120 säng med min storasyster Linda. På kvällskvisten blev Linda väldigt trött och började låta och säga konstiga saker.

Linda - "Nu är jag trött, godnatt!"
Jag - "Okej, då ska jag inte störa"

Båda lägger sig med ryggarna mot varandra och försöker sova. Efter ungefär 2 minuter hör jag Linda utföra något konstigt ljud. Tänk er en snabb nöffning fast på utandning och med karaktär.

Jag - "Vad gör du?!"
Linda - "Men Jacob var så rolig när jag halvsov så jag fnös i drömmen och råkade göra det i verkligheten också..."

Vi skrattade åt henne i några minuter och försökte sedan somna igen.

Linda - "Jag brukar som stryka med fotryggen mot lakanet, det har jag alltid gjort då jag ska sova, så länge jag kan minnas."
Jag - "Jaha, men hur gör du då?"
Linda - "Jag drar som med tårna i en halvcirkel runt hälen... fast nu börjar jag tänka att det kan man ju inte göra då man skottar..."
Jag - "?"

Sedan hörde jag även rykten om att jag hade gett Linda en kudde inatt och förklarat att den var iskall så jag ville inte ha den, men det minns inte jag så det kan jag inte ha sagt.

xoxo /Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar