2.12.09

Kladdkaka

Jag har bakat ännu en kladdkaka idag. Detta för att jag upptäckte i morse när jag skulle äta den att det bestod av ett tunt skal med gräddad kladdkaka - resten var smet.

Det var så att den nya kladdkakan var så underbart vacker, ja jag tyckte verkligen att den var vacker.


Så jag skickade ett sms till Petter (min granne som jag vet brukar baka en hel del) för att skryta lite...

- "Jag tror jag har bemästrat en kladdkakas hemligheter..."

Petter kom över på fika och både jag och Johanna stod med dasslocksstora ögon när Petter skär den första biten... Under skalet var det bara... SMET!!

Men allt blev lyckligt ändå, den var ju ändå god.. smeten.. Mattias kom över och fikade med oss och även han uppskattade min kladdkaka. En mysig kväll helt enkelt :)

xoxo /Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar