30.4.10

Hanna

Jag måste bara skriva att jag älskar min Hanna! Vi har precis varit och ätit mat på Waldorf och haft det jättemysigt, och nu ska vi chilla och se film med syrran, brorsan och Reya. Kan det bli bättre? NEJ!

Jag var tvungen att skriva detta bara för att jag precis fick en känsla i magen av att vi verkligen har växt ihop.

Det är aldrig krystat att umgås med henne, man behöver inte anstränga sig eller prata så mycket, utan man behöver bara vara den man är. Jag kan prata om precis vad som helst med henne utan att vara rädd att hon ska döma mig, jag vet att hon tycker om mig för den jag är och jag säger till henne detsamma!

Jag skrev ju en dikt till henne på hennes födelsedag som jag läste upp för henne när vi gick och fikade på stan, och så här lyder den:

Till min vän Hanna!

Grattis på födelsedagen söta lilla Hanna
Nu ska jag gratta dig, ja himla anamma!
När vi först lärde känna varandra så var vi bara dryga 10år
Och minst 10ggr du redan har klippt mitt hår
Idag är det kanske inte världens bästa väder
Så det var ju himla tur att du tog på dig dina kläder!
Nu funderar du säkert på vart jag vill komma med detta
Men tro det eller ej, jag har något att berätta
Du är en utav de bästa människorna jag känner
Ja så bra att det mitt hjärta värmer
Jag minns speciellt när jag gjorde slut med Christofer
Då var det du som blev mitt självklara offer
Du tröstade mig tills du var tvungen att fara hem
Du är sannerligen en sann vän
Så grattis på födelsedagen och glöm inte att fjärta
Jag älskar dig Hanna - mitt alldeles egna lilla hjärta!

Älskar dig hjärtat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar