10.4.10

Dödskallar

När märket Cheap Monday började bli populärt så började alla barnen handla dess kläder, och så gjorde även jag. Mamma sa då att hon inte tyckte om märket för att det var en dödskalle.

Detta fick mig att börja älska dödskallar - enbart för att göra min mor upprörd. Jag köpte en halsduk, skor - ja allt man kan tänka sig för att reta sin mor, och toppen på detta var när jag hade dem när jag var i kyrkan. mamma skämdes nå så ohyggligt över att jag bar kläder med dödskallar.

Nu verkar hon dock ha börjat vänja sig vid det, och enligt mig alldeles för mycket! När vi kom ner till stugan i Lycksele så hade mamma och pappa köpt nya skoterhjälmar, och gissa vad Mamma hade valt för nå dekaler på den? - jo, devilflames!



Jag
- "Mamma, du vet väl att det är devilflames på din hjälm?"
Mamma - "Ja, jag vet! Det var därför jag valde den, för att vara lite frän!"

Nu mer överväger jag att ge upp mitt dödskalleuppror eftersom att mamma inte längre verkar bry sig.

1 kommentar:

  1. Anna Bjöööörn15 april 2010 kl. 19:51

    Haha! Låter helt perfekt, precis så man gör :D

    SvaraRadera