26.4.10

DÖD åt MDK!

Jag har aldrig varit så upprörd som jag är nu! Det är så att jag precis kom hem ifrån min sista lektion som gjorde mig så arg så jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det!

Det är så att vi har haft redovisningar nu de senaste lektionerna (jättetråkigt) och varje gång någon har varit uppe och redovisat så har man fått kritik av läraren framför hela klassen. För min del så gnagde läraren på mig i tio minuter att jag inte skrivit 400 sidor om Babels torn - men detta var ingenting jämfört med vad som hände idag!

En kille som har kursen tillsammans med mig redovisade sitt ämne som handlade om typ "kulturens syn på datorer". Jag tyckte hans redovisning var en utav de bättre jag hört och liksom hängde med i vad han försökte berätta, men när han är klar så säger läraren att han tyckte det var dåligt att han inte lagt till någon bild till texten, visst det var ändå okej, men sedan är det en i gruppen som säger att det var dåligt att han inte länkade vad MySpace var. han svarade som simpelt att det inte riktigt var hans ämne att beskriva om vad detta var, och det var då allt brakade lös...

Nästan alla i klassen, inklusive läraren började typ tracka ner på honom och säga att hans arbete var dåligt och att han inte hade förstått uppgifter. Detta fick då mig att reagera så jag sa typ:

- "Jaja, men kan vi inte lämna det här så får väl ni prata om detta enskilt?" (menat åt läraren och eleven som gjort arbetet)

Men INGEN lyssnade! De flesta bara attackerade honom och han försökte förklara sig fint och försökte komma ur situationen. Till slut fick jag nog, ställer mig upp och skriker:

- "MEN KAN NI LÄGGA AV?! NU GÅR VI VIDARE!"

Då slutade de och nästa person fick gå fram. Killen som blev attackerad gick ur klassrummet - och det förstår ju jag det!

HUR TUSAN KAN EN SÅN LÄRARE SOM TILLÅTER DETTA FÅ FORTSÄTTA ARBETA SOM LÄRARE?!

1 kommentar:

  1. Anna Bjöööörn26 april 2010 kl. 21:20

    Men serriöst, jäkla äckel lärare! (vem vare? :O)

    SvaraRadera