26.1.10

14.07

Jag ser snart mina horn växa fram. Det var inte med flit, jag bara var inte på samma nivå som henne. Det var nämligen någon från telia som ringde mig och jag var inte riktigt förberedd...

Tänk er henne med den grövsta skånska dialekten ni någonsin hört - hon var ännu värre än det. Jag trodde först hon pratade Danska.

Teliatanten - "Hej! Jag ringer från telia och tänkte uppdatera dig om lite grejer."
Jag - "Hej? Ursäkta, men vad sa du?"
Teliatanten - "Ja jag sa att jag ringer från telia och tänkte uppdatera dig om lite grejer"
Jag - "Sa du att du jobbar för telia?"
Teliatanten, lite irriterad - "Ja.. Jo, du har telia nu va?"
Jag - "Telia, neej! Halebop!"
Teliatanten, suckar - "Halebop är telia... Men i alla fall, vet du vad telia max 24 är?"
Jag - "Vad sa du?"
Teliatanten, mycket irriterad - "VET DU VAD TELIA MAX 24 ÄR?"
Jag - "Vänta nu.. är du en sån där telefonförsäljare eller är detta obligatoriskt att lyssna på?"
Teliatanten, sammanbitet - "Nej jag är ingen telefonförsäljare! Jag vill bara upplysa dig! Hur mycket pengar laddar du din mobil med varje månad?"
Jag - "200kr?"
Teliatanten - "Om du skaffar telia max 24 så får du betala 249kr i månaden oc..."
Jag - "249KR I MÅNADEN?! NÄÄÄ ALDRIG!!"
Teliatanten - "Jo, men du får en ny mobil om du skaffar det!"
Jag - "Nej! Jag har en ny mobil så jag vill inte ha något teliaskit!"
Teliatanten, arg - "Okej, hejdå!!"

*klick*

Jag känner mig verkligen som en sån där jobbig gammal tant som KnivLisa brukar predika om när hon ringer runt, ondskefull, otrevlig och självisk ^^

1 kommentar: