9.5.10

min pöjk!

Efter att ha fått en hel del klagomål om att jag så sällan bloggar så tänkte jag av enbart välgörenhet skriva ett inlägg.

Det var så att jag var och jobbade idag och fick lyckligtvis låna syrrans och brorsans bil. När jag kom hem och körde in på parkeringen så ser jag en liten pojke, kanske mellan 5-7år åka omkring på en kickbike. Det gick inte snabbt kan man säga, en meter - tvärstopp - en meter - tvärstopp osv.. Tänk typ som sniglarna i animerade filmen Flushed away när de blir rädda, skriker och "springer" därifrån.

Jag parkerar bilen och går ut så kommer han sparkandes mot mig i sin takt med cykelhjälmen nere vid ögonbrynen.

Pojken - "Hej.."
Jag - "Hej!"
Pojken - "Kan du ta de här glasbitarna? (sträcker fram minihanden med 5st små glasbitar)"
Jag - "Ja, det kan jag göra!"
Pojken - "Jag hittade dem vid brunnen där (pekar) och jag ville inte ramla på dem.."
Jag - "Jaha, ja jag tar och slänger dem då!"

Jag fick ingen respons utan han började kicka bara i sin takt att iväg igen.

Hur söt var han inte då?! Jag funderar på att spara mig tills han är myndig! ;) Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar