19.5.10

Jag som barn

När jag var liten så var jag en ganska speciell unge. Jag hade liksom väldigt svårt för att behärska mitt humör, så när jag blev arg så brukade jag hitta på ondskefulla ramsor om personen jag var arg på.

En dag var vi på Skansken (djurparken någonstans vid Sthlm för er som inte vet vad det är) och då blev jag av någon underlig anledning mycket arg på min mellansyster Sandra. Så där satt jag och kollade på sälarna och kom på min ondskefulla ramsa som löd:

Sandra säl
Slogs mot en räv
Räven fick frossa
Sandra lossna'


Snacka om arg jag var då! Måste dock erkänna att min überkorta ramsa (kan enbart kalla det rim kanske) om Linda kanske var en uns värre...

Linda blodbinda!

Självklart behöver ni inte vara oroliga att jag visste vad mens och sånt var utan jag syftade på en sån där gasbinda som man har när man har något sår eller så.

Jag som liten på kalas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar