14.9.09

Mor mi

Jag har faktiskt övervägt att enbart börja skriva om min mor här på bloggen. Hon har en hel radda med grejer som hon säger varje dag som alltid är ypperligt roligt! Alltså, det kanske inte låter så roligt men det är alltid i så konstiga sammanhang hon säger allt så det blir som inte någon typ av.. historia av det hela - utan allt bara skuttar fram och tillbaka. Anledningen till att jag typ vill skriva det på bloggen är för att jag ofta glömmer bort allt hon hunnit säga under dagen och sedan är det kört för mig att kunna återberätta detta igen.

Senast som jag kommer ihåg att hon sa något roligt var igår kväll när vi la oss för att sova så säger hon:

mor - "Äsch! jag får nog läsa ett tag..."
jag - "Men varför det?"
mor - "Jag måste tvätta bort Spike's ansikte ur hjärnan... nice furm bottox..."

Sedan kommer jag även ihåg en kväll när mor gick och la sig medan jag satt kvar vid datorn och chillade med min chinchilla Nisse.

mor - "nu ska jag och sova pissenisse!! hej pissenisse, ja nu ska jag sova! Ja nu ska jag sova pissenisse! Ska inte du sova pissenisse? Jaaa, skaa du inte sova du också pissenisse? korvråtta...korvråtta"

Allt detta säger hon i denna fina röst som vi alla vet att man får när man pratar med djur. En fin falsett... Och VART fick hon "korvråtta" ifrån?!


1 kommentar:

  1. Ååååååhhh du har det bra som får bo med henne!

    SvaraRadera