4.6.10

Jag är nog inte så normal som jag påstår..

Alltså jag blir typ rädd för mig själv! Jag stod precis och smörade mina mackor när jag tittar ut och ser en kvinna i kanske 50-60års åldern gå förbi med en liten hund. Genast går mina tankar genom huvudet...

"Hon bör inte få ha hund, jag lovar hon inte kan uppfostra den!
Jag lovar hon är en sådan där gammal rökartant som bara är sur hela tiden!
Se så sönderblonderat hår hon har..
Tro om hon går ut med hunden som man ska?..."

Detta spårade till och med att jag började tänka igenom en dialog som jag och denna kvinna skulle haft om vi träffades. Det var inte en snäll dialog... När jag kom på mig själv med att göra detta blev jag jättechockad! Jag? Fördomar?

Alltså stackars människa! Jag har aldrig pratat med henne och redan har jag en massa förutfattade meningar, och det låter nästan som att jag hatar henne. Jag skäms!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar