13.5.11

Idag har jag verkligen haft en käppar-i-hjulen-dag!
Först upp tidigt på morgonen trots att jag fortfarande var sjukt trött, hann inte äta frukost, skyndade till praktiken. Barnen på praktiken tyckte det var extra roligt idag att vara motsträviga, att slita varandra i håret, klösa varandra och bråka.
Jag hann inte göra mycket mer än att ta bussen till jobbet trots att jag var jättetrött och sliten. På bussen till jobbet började jag få ont i magen och hade glömt mina piller för min magont hemma så jag fick jobba med svinont i magen. Leo var så jättegullig och kom med pillren till mitt jobb (puss på dig!) så jag hann bromsa lite.
Sedan fick jag stressa för att hinna med bussen, men missade den och satt fast på Storheden i 30min.
När jag väl är på bussen så ser jag att den hinner fram till kvart över då bussarna till Bergnäset vanligtvis brukar gå. Men det gjorde den tydligen inte idag för när jag kom fram så gick inte bussen hem först på 35min. Jag tog taxi hem.
Precis när jag stod vid min port och tänkte att det skulle bli så skönt att bara komma hem så kom jag på att jag måste flytta Fanneys bil...

2 kommentarer:

  1. Fredag den 13 juuu!!

    SvaraRadera
  2. Det är då du ringer till LLT och påstår att deras reseplanerare sa att du skulle hinna med bytet. Gratis taxi.
    Snygg t-shirt ;)
    /Mattias

    SvaraRadera